Geen service melding op iPhone
Heb je een iPhone en krijg je de melding ‘Geen service’? Dat betekent dat je toestel geen verbinding kan maken met een zendmast en dat je niet kunt bellen of gebeld worden. Als alternatief kun je ‘Zoeken’ zien, wat betekent dat je iPhone nog steeds naar een mobiel netwerk zoekt en dat mobiel internetten momenteel niet mogelijk is. Gelukkig zijn er zes oplossingen om deze problemen op te lossen. Als Mobielmakers bieden we verschillende diensten aan om je te helpen bij het oplossen van dit probleem. In dit artikel zetten we enkele oplossingen op een rij om de meldingen te verhelpen, mocht dit niet lukken maak vrijblijvend een afspraak in onze winkel!
Geen service op je iPhone? Dit zijn de mogelijke oorzaken
Als iPhone-gebruiker kan het erg vervelend zijn om de melding ‘Geen service’ te krijgen. Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben:
Storing bij provider
Een storing bij je provider kan leiden tot problemen met je iPhone-verbinding en uiteindelijk tot de melding ‘Geen service’. Controleer daarom altijd eerst bij je provider of er een storing bekend is.
Onvoldoende dekking in de omgeving
Onvoldoende dekking in de omgeving kan ook leiden tot de melding ‘Geen service’. Vooral bij nieuwe panden kan het bereik van de iPhone beperkt zijn vanwege de kwalitatief goede bouw. Om uit te sluiten dat het aan de omgeving ligt, kun je je verplaatsen naar een andere locatie en kijken of het probleem zich blijft voordoen.
Mobiele data niet ingeschakeld
Als de mobiele data op je iPhone niet is ingeschakeld, kan dit ook leiden tot problemen met de verbinding en de melding ‘Geen service’. Je kunt mobiele data inschakelen via Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Dataroaming (aanzetten via de schakelaar).
Dataroaming niet ingeschakeld in het buitenland
Als je in het buitenland bent en dataroaming niet is ingeschakeld, kun je geen gebruik maken van dataroaming. Dit kan leiden tot problemen met de verbinding en de melding ‘Geen service’. Je kunt dataroaming inschakelen via Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Dataroaming (aanzetten via de schakelaar).
Krijg je de melding ‘Zoeken’ op je iPhone?
Als iPhone-gebruiker kan het voorkomen dat je de melding ‘Zoeken’ krijgt en geen mobiel netwerk kunt vinden. Dit gebeurt vaak als je aan het reizen bent en je iPhone tussen verschillende partnernetwerken schakelt. Soms kan het voorkomen dat je iPhone geen goed netwerk kan vinden via automatisch zoeken. In dat geval kun je handmatig het netwerk selecteren. Ga naar Instellingen > Aanbieder > Automatisch uitzetten (schakelaar) > Kies handmatig een ander netwerk.
Probleem niet opgelost?
In de meeste gevallen is het handmatig selecteren van een netwerk voldoende om het probleem op te lossen. Als dit niet werkt, kan het probleem te maken hebben met de hardware van je iPhone. Het kan ook zijn dat je iPhone eerst de melding ‘Zoeken’ geeft en vervolgens de melding ‘Geen service’. In beide gevallen kunnen de technici van Mobielmakers je helpen bij het oplossen van het probleem. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie en ondersteuning!
Veelgestelde vragen over geen service melding iPhone
De “Geen service” melding op je iPhone kan veroorzaakt worden door verschillende factoren. Het kan te maken hebben met een probleem met je mobiele provider, een verouderde iOS-versie, een beschadigde SIM-kaart, of zelfs hardwareproblemen. Onze specialisten bij Mobielmakers kunnen helpen bij het bepalen van de exacte oorzaak en het bieden van een oplossing.
Ja, in sommige gevallen kan het vervangen van je SIM-kaart helpen bij het oplossen van de “Geen service” melding op je iPhone. Een beschadigde of verouderde SIM-kaart kan namelijk problemen veroorzaken met de verbinding met je mobiele provider. Onze specialisten bij Mobielmakers kunnen je helpen bij het vervangen van je SIM-kaart en ervoor zorgen dat je iPhone weer goed functioneert.
Ja, soms kan het bijwerken van je iOS-versie helpen bij het oplossen van de “Geen service” melding op je iPhone. Het kan namelijk zijn dat er een bug in je huidige iOS-versie zit, waardoor de verbinding met je mobiele provider wordt verbroken. Onze specialisten bij Mobielmakers kunnen je helpen bij het bijwerken van je iOS-versie en ervoor zorgen dat het probleem wordt opgelost.